måndag 29 augusti 2011

Kram Mamma!

Trädgårdsarbete är onekligen nyttigare än att deppa under täcket. Om det så spöregnar höstkyligt. Det var inte många spadtag jord eller skottkärror med bark jag stod för, men jag hoppas att det blev ett litet strå till stacken. Eller rättare sagt: tre nya buskar i rabatten!

Mamma Lena dirigerade och gjorde fingörat. Och jag tycker själv att rabatten ser finare ut från köksfönstret just nu. Elefantgräset på tre meter ska bli spännande. Och jag hoppas min brorson Robin slipper klippa det!

Störst kämpainsats stod kanske ändå mammas lille gubbe Helge för. Som ställde rullatorn efter flera veckor, hoppade upp på släpet och lastade bark i rullebören. Ta din säng och gå! Eller var det skyffel?!

2 kommentarer:

Caligula sa...

Du är bara helt underbar Martin! Tack för all hjälp.Men jaghåller med dej Helga var bara bäst.

Caligula sa...

Tack Mamma! Du är underbar du med! Testa att logga ut mig från bloggen så folk inte tror jag skriver fina saker om mig själv hela tiden! KRAM! ;-D