tisdag 30 augusti 2011

Kåt lätt! - en fett glassig blogg




Dagens jobb-brunch: ägg, knaperstekt fläsk, citronfläskfilé, salami, rökt korv och kaffe med vispgrädde! Mina utsläpp av metangaser har minskat med 90% sen jag började min LCHF-diet och slutade med gasbildande spannmål!

Till kvälls-middag framför Monty Pythons Flying Circus blev det inte ALBATROSS! utan stekta fläskkotletter med skithet burk-bearnaise!

Agneta är en fé som svingar trollspöt och trollar fram det man trodde bara fanns i sagans värld: LCHF-glass! Detta måste studeras ingående! Nicht war, Marie?! :-P

Som vanligt: Klicka på bilderna för större utlösning!

2 kommentarer:

Agneta sa...

Gött att din mage mår bra av LCHF. Fast jag är inte förvånad. De flesta blir bättre i magen av nämnda kost.

Jag har själv inte testat glassen - det var en tjej jag känner som lade in bilden i sin logg och jag fick snällt låna den av henne. :)

Glassen skall tydligen även finnas i vanilj. Och den skall också vara ytterligt god!

Caligula sa...

Det med gaserna är mest för "avslöjandet" att "köttlobbyn" ligger bakom LCHF-dieten! Och att de ouppfostrade grisarna (och kossorna) fiser och rapar oss till Armageddon bara för det!

Men det är SANT att jag blivit mycket bättre i magen! Jag hade alltid gaser i magen innan! Nu är det som borta! Och avföringen är bättre än nånsin!

Glass är det jag saknat mest i sommar! Mycket mer än öl! :-P