måndag 1 augusti 2011

3 pricks... or 4....?! - en träningsblogg



Andra gym-dagen på raken med Steve. Denna gången hängde även Anton på. 20 minuter på bandet. I styrkemaskinerna körde jag rygg, mage, armar/bröst och fram- och baksida lår. Med hantlarna blev det axlar och biceps. Jag började hänga på pojkarna efteråt i stavmaskinen, men höll på att bli sjösjuk. Istället körde jag lite stretching och balans. Och la mig ner på rygg på en matta. I yoga nidra, djupavslappning. Vilket var alldeles, alldeles underbart efter passet. Anton testade även han, men fann ingen ro. Jag sa till honom att detta faktiskt är en övning, ett träningspass. Som kan vara minst lika svår som ett mer fysiskt pass. Att verkligen slappna av är en konst i vår stressiga tid. Men ligger man och slappnar av totalt samtidigt som man andas djupt med näsa och mage fylls hjärnan av syre som alstrar ordentlig energi. Efteråt är man rejält groovy och natural high. Va fan är en orgasm?!

Det var strålande solsken och vi satte oss på uteseveringen på vårt stamfik: Fantasi. Steve bjöd på en kycklingsallad och kaffe vilket jag tackar djupt för. Jag skippade dock pasta och bulle för dietens skull. Anton tog en bakad potatis. Vi sörplade i oss otaliga muggar kaffe medan vi diskuterade diverse saker. Inte minst hade vi en vild grammatisk debatt om de tre punkternas (...) vara eller icke vara. Vet inte om vi kom fram till någon konsensus.... (jag föredrar fyra prickar, muahaha). Och så hade vi lite killsnack som jag absolut inte tänker gå in på här.... (muahaha)!

Efter ett tag dök även Björn upp. Tre trevliga prickar blev fyra!

Inga kommentarer: