fredag 8 juli 2011

Up the Irons I - Förfest




Holy smoke! En hel vecka har gått! Sen 2011 års arenakonsert: Iron Maiden på Ullevi! \m/

Förfesten började hos Josef & Maria i Vilshult! En radda Maiden-plattor låg på köksbordet! Men vi bröt av med Falconer! Storasyster Mia hade inte hört deras nya helt svenskspråkiga platta som jag hade i mobilen! Så vi skapade en skiva med 17 folkmusikaliska låtar på ärans och hjältarnas språk! Perfekt att ha i bilen inför hemresan! Och att nattsudda med! Jag och syrran satt och pimplade vin långt efter att two minutes to midnight passerat! Diggade Falconer! Diskuterade väder och vind (eller var det meteorologer?) och spikade att vi minsann ska åka till Helgeåfestivalen i vår göingska uppväxthåla Knislinge i slutet av augusti! Coming home! \m/

Resan upp till Götet gick bra. Snart var vi på plats i lillsister Johannas lägenhet! Köpte pizza runt hörnet och Mia bjöd på starköl med dödskallar! Metal! \m/

Vi begav oss traditionellt till Rockbaren vid Avenyen! Nära och bra! Och Maiden som uppvärmningsmusik! Vi lyckades lyckligtvis få plats (om än knappt) på den trånga uteserveringen! Där kall öl svalkade! Sen blev det att bege sig till Ullevi! Mia var mån om att inte missa Sabaton! Vilket hon inte heller gjorde! Vi timade så vi kom dit just innan de gick på! Graveyard skippade vi! Lyssnade på Hisingen Blues (seden dit man kommer?!) innan vi begav oss till spårvagnen! Tänkte att de nog skulle göra sig bättre på ett sunkigt hak (typ Rockbaren) än på en arena! Men min gamla "boardar-kompis" KillBilly, som jag hade äran att jobba på Volvo med när vi var osnutna tonåringar, tyckte att de hade gjort sig bra! Jag snackade med honom i ölkön! Som varade hela Sabaton-konserten! Men de har man ju liksom hört förut! Lyssnade på Ghost Division och de andra låtarna i bakgrunden istället! Hann upp på läktaren och sätta mig på min plats samma sekund som avslutande Metal Machine klingade ut! Men jag var väl preparerad inför det som komma skulle! Ett "handtag" med fem blasköl i mugg skulle väl räcka som svalka under (minst) två timmar Järnjungfru! Aldrig mer en sådan kö!

Vädret, ja! Idel solsken! Rena Medelhavskänslan vid uteserveringarna på Avenyen och innerstan! Brighter than a thousand suns! Ingen Rainmaker här icke! Västkustregnet dansade meteorologerna fram lagom till vår hemfärd! Perfekt jävla väder att ännu en sommar avnjuta Iron MaidenUllevi i Gothenburg Sweden! SCREEEEAM FOR ME!!!!!! \m/

Inga kommentarer: