fredag 29 juli 2011

♥ ♥ ♥ ♥ SEMESTER!!!!! ♥ ♥ ♥ ♥




Och skulle jag svika min fana röd.... Näver! Men tydligen måste jag ge upp röda grönsaker. Typ tomat. Men sista jobbfrukosten innan semestern fick gå lite i rött. Mangold som jag själv plockat ute landet ska väl vara OK? Det är lättare att fixa till en LCHF-frukost än jag trodde. Utan bröd. Det kan till och med bli riktigt snyggt. Med lite ringlande olja som kysser smaklökarna!

Jag sjöng och var glad på jobbet. De trodde nog jag var kär...! ♥ ♥ ♥

Gallrade morötter och rensade lite ogräs. Öppnade upp museet. Hjälpte till lite i köket och caféet. Idealet för ett arbete. Och det är verkligen en holistisk idyll. Blasten från morötterna slängdes in till hönsen. Jag valde hönsgården där besökande barn ville se dem bli matade. Satte etiketter på flädersaftflaskor som jag själv plockat fläder till. Vinnande koncept i det långa kretsloppet!

Inventarierna är alltid kul! Bedekniv! Med spik! Släng dig i väggen, Varg Vikernes!

Jag lämnade statarlängan samtidigt som den härliga solen byttes mot regn.... SEMESTER!!!!!

Inga kommentarer: