torsdag 7 juli 2011

Om en hund mådde så här


Det har blivit inne och ballt
och rent ut sagt poplärt
att visa upp sitt liv
som nån sorts offentligt misär.
Men jag vill också va en tidens poet
så här får ni smaka på mina problem


Wilmer X förutspådde inte bara Facebook och Twitter på det glada 80-talet! De förutspådde även min blogg med Om en hund mådde så här!

Spaghetti & tomatsås i TV-soffan efter jobbet. Kollar på Debatt om de stora dagsaktuella frågorna: Är det farligt att sola solarium (Hej 80-talet!)? Bör politiker twittra? Bör man jaga politiker? Patrik Sjöberg, Fredrik Federley, Blondinbella, Gudrun Schyman, Maria Abrahamsson, Jan Helin.... sommar i Almedalen! Tycker mest det känns som en sån där svart-vit svensk sommareftermiddagsfilm på ettan. Utan pluttenuttiga romanser. Skulle hellre diskutera med en glass på stranden!

Så börjar Fluga just när jag skrivit detta! Om solariet "- som definierade 80-talet"! Spooky! Tacka vet jag äkta vara: solen på himlen! Även om jag med min blekansikteshy väntat på första hudcancern i åratal!

Just idag var jag emellertid lite tacksam över de som dansat regndans över södra Skåne. Efter veckor med utejobb i stekande sol var det skönt att slippa planerad ogräsrensning och gräsklippning och hålla mig inomhus. Fortsätta inventera arbetarebiblioteksmuseet. Och fastna i spännande och intressanta böcker. Hundra år gamla. Och hundra gånger bättre och mer välskrivna än dagens. Vänta er djupfilosofiska bloggar framöver!!!

Du kan glömma dina ensamma stunder
Du kan lita på teknikens under


Som sagt: Nisse och skåningarna förutspådde min blogg redan på det glada 80-talet!

Inga kommentarer: