lördag 2 juli 2011

Midsommar 2011 - Söndag














Vem har hittat på att midsommaren tar slut på midsommardan? Inte jag, Linn, Janne och Jessica i alla fall! Vi var ju på plats i Hästveda! Efter frukost och en kort power nap blev det en skogspromenad! Jag är duktigt otränad efter sommarens extravaganser (och då ska man tänka på att sommaren började redan i april) men hittade en perfekt promenadkäpp i skogen! Som knappast behövdes då endorfinerna och dopaminerna aktiverades och man fick sommarspring i bena! Fantasy!

Årets första smultron! Årets första blåbär! Tyvärr inga hallon! Men en fantastisk blandnatur! Klappade Delfin-stenen!

Väl tillbaka tog jag ett bad i Luhrsjön! Kallt? Knappast! Bara man simmar och får igång kroppstemperaturen! Och en annan badade ju här redan i april...!

Sen blev det ett ordentligt midsommarbord i solen! Sill (av alla de inlagda slag), nypotatis, gräslök, rödlök, sallad... stekt lax som lök på sillen! Öl såklart! Jordgubbar och grädde som efterrätt! Midsommaren var komplett!

Som en sen examenspresent från mig (missade med nån dag) fick Linn en DVD vi snackat om länge och kommer att avnjuta i förtältet ännu längre: Accept! En konsert från 1985 + alla officiella videor! Outgivna låtar och mycket mer!

Johan kom och hälsade på! Vi hade lite solnedgångsmys på stranden! Linn skulle upp och jobba! Jag sov över! Är man på ett camping-paradis så är man!

Inga kommentarer: