lördag 2 juli 2011

Midsommar 2011 - Måndag










Jag övernattade till måndagen. Hade självstudier som jag disponerar över fritt. Tog en frukost i förtältet när jag vaknat till på förmiddan. Linn var på jobb. Jessica var även hon på jobb, dock nära till hands på just denna camping. Det var så härligt väder att jag unnade mig ett dopp innan jag gick. Det var så soligt och härligt att jag dröjde lääänge på stranden....

Kom på mig själv med att spana in bikini-mammor. Vuxenpoäng? Att spana in tjejer som säkert är 10-15 år yngre än en själv? Men det är rent ut sagt upphetsande att se halvnakna tjejer med normala former. Där kilona kan vara placerade var fan de vill. Ingen silikon eller självsvält. Liten rumpa, mellanstor midja och stora tuttar? Yummie!!! Eller nån annan kombo? Tycker att det är skrämmande att folk är rädda för att visa upp sig på playan! Kan jag med min E.T.-kropp kan alla!

Och stranden är ingen köttmarknad. Man är där för att borra in tårna i den lejonröda sanden. Att flyta omkring på rygg och skåda öar och skog. Med solen stickande i näsan.

Jag var duktigt rödbränd när jag väl promenerade till busstationen. I det Paradis som är Hästveda. Solen grillade min redan rödbrända kropp. I min vandring genom en byhåla som är en levande K-märkt dröm. Blandskog. Hjorthägn. Sjuka hus som bara måste bebos av gamla konstnärstyper. Varför kom jag att tänka på Nordmans Vandraren??!!!

3 kommentarer:

Tigerwoman sa...

Härligt ställe det där Hästveda...som ingen har hört talas om. Skönt folk som inte bryr sig annat än att vara trevliga mot varandra. Välkommen tillbaks :))

Caligula sa...

Håller med! Har ju inte samma förhållande som du sen barnsben, bara Hästveda marknad (som var den häftigaste när man var liten)! Men tack vare dig har jag fattat hur fantastiskt hela samhället är! Och våra tillställningar är såklart bäst! :-D

Tigerwoman sa...

JO håller med,,,men vet inte om det blir fler sådana stora tillställningar mer. Det är ganska kört med huset ju. Ägaren kom och naggade mig idag om en städningsfaktura :(.