fredag 15 juli 2011

Hoola Bandoola Band/Wilmer X - Interludium






På stationen mötte jag Janne som kom med Öresundståget från motsatta diametrala hållet - Karlskrona! Jag tackade för senast (= midsommar) och han bjöd på en öl vid centralen medan vi väntade på Steve, Björn och Anton! Som strax dök upp!

Det var Kristianstadsdagarna och både jag och Janne var lite småhungriga efter resandet! Han bjöd på en älgkebab medan vi gick mot Tivoliparken! Det hade regnat nere i Skåne! Här var det uppehåll! Och solen började rentav trotsigt (och proggigt?) skina!

Steve och pojkarna letade sig fram mot scenen där det stora skulle utspela sig! Jag och Janne satte oss vid öltältet och jag blev bjuden på både öl och godisremmar! Är det festival så är det! Jag imponerades av att han var med när det begav sig på det glada 70-talet! Vi planerade nästa grej: Helsingborgsfestivalen lördagen 30 juli med bl.a. Bob Hansson och Skånska Mord! Som vi planerade redan hos Janne på midsommarafton med bl.a. Magda, Linn och Ola!

Nu kändes det dax att bege sig mot scenen! På vägen dit hörde vi redan Mikael Wiehes röst: - "Det har blivit något fel i programmet! Det skulle ha stått: Barn under 40 år kommer in gratis i föräldrars sällskap!" Att medelåldern var högre än i Hultsfred hade vi redan konstaterat! Som det ska va alltså! Och än är man inte 40 (förrän i maj; varför hade jag inte med mamma Lena?!)!

Framme vid scenen träffade jag först min kära kusin Ann och nästan inpå kejsar Jacob som fått komma gratis in för att fota! En fördel med att känna Sticky Bomb i Wilmer X! Gudomliga bilder tog han dock! Ett fyrsiffrigt antal där jag inte är avis om att behöva "kill my darlings...."!

Konserterna började! Och vi njööööt, sjööööng och roooockade!!!!
Vi hade fri yta där framme och såg och hörde fantastiskt bra! FRIHET! LYCKA!

Inga kommentarer: