lördag 2 juli 2011

Geronimo! - en somrig lördagsblogg

Hemma i lyan igen. Smidig resa hem från Göteborg. Igår var det härligt solgass i Götet. På Avenyen som på Ullevi. När vi åkte hem blev det regn. Vädergudarnas älskling är jag! Här hemma i Kristianstad är det sol och riktigt varmt. Kvalmigt. Men jag älskar all värme. Tvärdrag i lägenheten och en outfit bestående av Candlemass-tisha, kalsonger och strumpor. Mikael Wiehe i högtalarna och första ölen i sejdeln!

Annars hade det gärna fått bli regn. Man är ganska mör efter resan. Annars hade jag gärna hängt med Linn upp till campingen i Hästveda. Men nu vill jag bara ha en hemmakväll för mig själv. Inomhus efter en vecka ute i solsteket!

Jag har bullat upp inför kvällen med 12 Pripps Blå Export, chilimarinerade spareribs från Jensens Boefhus (jag har varit skitsugen på att testa dessa i ett halvår men aldrig haft råd!), köttig salchicha (smal korv från Pampas), vitlöksbaguette, gula coctailtomater, nektariner (somrigaste och mumsigaste frukten!) och Sia-glass (ägglikör och citron-lakrits). Jag funderar på att sprätta upp min Monty Pythons Flying Circus-box när solen försvunnit! Annars köra Wiehe skiva för skiva!

Och blogga! Nu har jag sådär mycket som vill ur mig igen! Konserter och festivaler! Midsommar! Och politik! Det råder alltid däst politisk stiltje och siesta på sommaren! Men huka er, gubbar och kärringar! Här inleds min sommaroffensiv från starkölsvänstern! Geronimo!!!!

Inga kommentarer: