lördag 30 juli 2011

En rolig halvtimme med en lättklädd Maja














Resan till Helsingborg var ganska jobbig. Det var inte så farligt att jag missade första tåget med en minut och fick vänta en timme i Kristianstad. Jag passerade Naturum och gick lite på naturområdet i slutet (eller början) av Linnérundan. Smygåt lite vildhallon.

Men när jag väl hamnade på tåget var det trångt, stimmigt och gapigt. Jag fattar inte hur dagens ungdom kan vara så högljudda som de är. Tack gode Gud att jag hade hörlurar och en kasse vänsterblaskor. I hörlurarna härskade KSMB. 20-åringar vars 30 år gamla musik och texter jag känner igen mig exakt i (Gårdagens ungdom?). Och vad hittar man i nya Proletären om inte en stor intervju med Johan Johansson (från KSMB) som fyller 50? Spooky det här...

Sprang på Martin precis utanför Knutpunkten. Trodde inte jag skulle hinna träffa honom alls på denna korta tid. Jag hann till Stora Scenen och The Sounds när de hade varit på en kvart. Och efter en rolig halvtimme med en lättklädd Maja fick jag springa till sista tåget hem. Men en liten adrenalinkick hann man få. Man hade ju varken betalt för resan eller spelningen!

Maja är lättklädd, utmanande och röker och dricker öl ur burk på scenen. Samtidigt som hon har det där sockersöta poppiga flickiga över sig. En scenpersonlighet som står i en klass för sig på den svenska scenen. Och vilken röst! Hela bandet är jävligt samspelt, men man sticker ju inte under stol med vem man försöker få en något så när skönjbar mobilbild på....!

Seven days a week, Night after night... ett par gamla godingar bland nya alster som Something to die for hanns med. Men rycktes så klart med i denna härliga skånska powerpop. På hemmaplan natten till ära. Hoppas på en hel konsert snart!

Resan hem var lugn och skön. Skönt efter trängseln på tåget dit och på själva festivalen. Vädret var skönt när jag kom hem och jag tog en 40-minuterspromenad hem trots att det gick stadsbussar. Jag känner mig piggare. Om jag ska skylla det på dieten är en öppen fråga. Dock tog jag en smaskig liten LCHF-måltid som lättsmält och mättande nattamat när jag kom hem: sallad med tonfisk!

Inga kommentarer: