tisdag 19 juli 2011

Chickenrace - jag krusar....!







Ännu en riktigt het sommardag. Jag kämpade med gräsmattor hela dan i stekande sol. En klen kille med en klen gräsklippare. Som hade svårt att klara ojämn mark, stora tuvor och grönt högt gräs som är starkare och segare än någonsin efter både sol och regn. Gräsklipparen hade svårt att klara det alltså. JAG gav mig fan inte. Får vara värt träningsvärk och blåmärken i ljumsken!

En liten bit vid hässjan sparade jag som äng. Ser gammeldags och trevligt ut. Där ska min själ inga bilar parkera!

Jag hann även med att hinna sist i ett chickenrace. En av kyllingarna hade rymt ur buren och det var jakt efter den i bushen. Men så fort jag kommit fram till buren var den redan fångad.

Chickenrace, ja. Finns sånt på riktigt och inte bara i gamla James Dean-rullar? Korkat verkar det i alla fall. I synnerhet om man tävlar om ett höns till brud. Varför inte låta de häftiga killarna i sina häftiga bilar trilla över stupen en efter en? Som lämlar? Till slut är man ensam kvar med bruden! Oavsett fränheten på bilen och graden av dumdristighet!

Annars växer kycklingarna lika snabbt som gräset och ogräset. Och Hönsmor är mer sträng, aggressiv och övervakande bitchig än någonsin. Bara kolla in henne!

Cuba Cola, iskall mjölk, flädersaft, vatten... När jag tog bussen hem var jag fortfarande vråltörstig efter kamp med gräsklippare i stekande sol hela dan (och flyttande av bord, stolar och bänkar för att komma åt gräset). Läskade mig med ett par pallade krusbär på hemvägen. Har kommit på mig själv med att numera föredra mogna röda krusbär framför sura gröna. Nu är jag väl ändå RIKTIGT vuxen??!!!

Inga kommentarer: