torsdag 16 juni 2011

Kejserlig arbetsdag


Idag lyste solen när jag kom till mitt kära museum. Fick börja dagen med att guida förskolebarn. Vilket såklart var hur kul som helst. De är så härligt naturligt nyfikna i 6-årsåldern!

När jag var klar fick jag finbesök lagom till fikat: självaste Caesar! Eller, ja, Jacob då. Med Marianne. Vi satt ute och fikade och njöt av både solen och naturen. Innan de begav sig vidare genom Bokskogen mot Torup. De drack kaffe. Jag hade lyxen att avnjuta mackor, ägg, trattkantareller och en fantastisk äggakaga med korv. Självfallet hemmalagat direkt från köket! Så ser moderna statares naturalön ut!

Efter fikan fick jag flytta in och inventera arbetarbiblioteksmuseet. Trodde det skulle bli segt att lämna solen. Men man insåg snabbt att man befann sig i en skattkammare...

Inga kommentarer: