tisdag 28 juni 2011

Don´t fear the Reaper (Let the Hammer fall)








Ännu en riktigt solig och härlig sommardag. Dagens outfit fick bli en långärmad skjorta eftersom jag blev så rödbränd på stranden igår. Jag tog en kaffe och en dusch och fyllde mobilen med tio nerladdade skivor med Hoola Bandoola Band (originalen har man på LP såklart). Jeans, jeansjacka, bruna skor, skjorta, skägg, ölmage, Hoola Bandoola... får skaffa ett par runda brillor också när jag blir rik! Träffade Linn sista hållplatsen på stadsbussen, vilket såklart gav trevliga midsommar-flashbacks (fler bloggar om detta väntar).

Om jag inte haft bonnabränna innan skulle jag fått det jobbet idag. Bokstavligt. Jag slog gräs med lie för första gången. Manligt. Jag körde terapi mot min höjdskräck genom att skura och spika taket på lidret (imorgon ska det tjäras). Manligt. Jag staplade ved. Manligt. Allt i sällskap med härliga gamla "lantgubbar" med både yrkeskunnande och yrkesstolthet. Manligt. Jag läskade mig med en kall hallonsoda. Manligt. Jag avslutade med att sortera kaffekoppar. Jävligt manligt.

När vi stängde ner blev vi bjudna hem till en jobbarkompis som nyss tagit semester, men ville visa sitt nya hus (och nytillskottet i familjen). Ett halvlantligt beläget mysigt hus med en underbar fruktträdgård i 30-talsstil. "Fikan" bestod i sallad med oliver, feta, tzatziki, dadelvinäger, nybakat bröd och annat smått och underbart gott under parasollerna i den gassande solen. Man behöver inte åka till Medelhavet i år heller. Läskade mig med Corona (som jag inte visste fanns som folköl) och flädersaft. Det sistnämnda blev jag duktigt sugen på förra veckan när vi plockade fläder som blev till saft....

Efter kaffet fick jag skjuts av chefen till Malmö central. Jag promenerade till Gustav Adolfs Torg där jag tog en mjukglass i solen. Hann precis bli klar innan jag träffade Robban, Erik och Kålle i samband med stödmanifestationen för Ship to Gaza (mer om det i nästa blogg). Ett par cheeseburgare och en Tropicana på Burger King i väntan på tåget hem.

Hemma möttes jag av en vacker röd solnedgång över Näsby fält. Lyssnar på senaste Iron Maiden och svalkar mig med isvatten. Efter en kul dag. Efter en givande dag. Efter en sån där rik dag.

Inga kommentarer: