onsdag 1 juni 2011

Caligi Helvetesfärdsnatt


SKÅL, vänner!!!!! Det är fredag! Det är onsdag, men ändå fredag! Ty det är helgdag imorgon! Så talar Den Vise Dåren!

Kristi Himmelfärdsdag, ja! Jag får försöka ha min himmel här på jorden! Och såna här dagar är det svårt att misslyckas! När solen skiner ända in i själen!

Så för en gångs skull är det OK för er att utbrista direkt från hjärtat: Far åt helvete, Martin Lund!!!!! Det innebär ju trots allt att man redan avnjuter sin himmel! Eller?

Dessutom är Helvetet jävligt Metal! Hell Yeah! \m/

Och appropå det är det i dags dato exakt en vecka till Sweden Rock! Och exakt en månad till Iron Maiden på Ullevi! Och däremellan kommer Metaltown! Jag såg förresten Järnjungfruns setlist idag! Kan väl sammanfattas som Sonisphere sommaren som var kryddat med godbitar från senaste plattan! Det kommer m.a.o. att bli GRYMME!

Ikväll har jag planerat att fira Caligi Helvetesfärdsnatt med att ta nattvarden i form av tre sexpack Norrlands Guld! Är jag inte människa?! frågar någon! Jo, det är just det jag är! 3 x 6-pack = 666! For it is a HUMAN number!

Aftonen/natten kommer att gå i Hårdrockens tecken (läs: \m/)! Hur har jag inte riktigt bestämt! En öl för varje band jag ska se på SRF? Njaaa, det räcker inte till! Ska jag kanske ta itu med att äntligen blogga om House of Metal i Umeå i mars? Äh, vi får la se! Musikaliskt börjar kvällen med att jag lyssnar på Kalevala-metallarna Amorphis nya skiva för första gången! Somrigt och mysigt som väntat! Och passande en sån här dag! KIPPIS PERKELE (The God of Thunder)!!!!

4 kommentarer:

kress84 sa...

-Idag är det måndag, och imorgon är det söndag! Allmänt skratt. Det visade sig att nästa dag var en helgdag så han hade alltså rätt. Så från Barns och dårars mun kan man höra dem mest förbluffande sanningar, så därför har vi döpt nästa sång till Filosofen från cuenca! -Wiehe 1972

Caligula sa...

Riktade det just åt detta och just åt Dig! Fantastiskt och underbart att du kompletterar bloggen med detta! :-D

Ladyintuitionstardust sa...

"När solen skiner ända in i själen" En mycket vacker formulering, Herr Lund.

yanmaneee sa...

nike off white
nike kd 11
michael kors handbags outlet
supreme new york
curry shoes
kobe 9
balenciaga shoes
nike air max 2019
calvin klein outlet
kyrie 4 shoes