onsdag 15 juni 2011

Brown Suede Shoes



Det har varit en stressig dag. Mycket jag varit tvungen att fixa med. Först Arbetsförmedlingen för försäkran och reseersättning till min praktikplats. Där hade de ett nytt system som handläggarna inte kände till hur det funkade. De hänvisade till "administrationen". Deras byråkrati tycks vara ett Babels torn utan kontakt sinsemellan. Pengarna kommer från Försäkringskassan som hänvisar tillbaka till Arbetsförmedlingen. Man vill ju veta. Jag lägger ändå ut 600 spänn ur egen ficka för att resa till ett jobb jag inte får lön för. Det tycker jag räcker...

... dessutom hade jag trasiga skor. Sulorna var helt lösa. Det kändes inte kul alls. Men så hittade jag dessa bruna på SkoDej för 99!

Det känns ljuvligt att aktivera belöningssystemet!

Dessutom unnar jag mig ännu mer! Haha! Jag hämtade ett Ginza-paket med kul DVD:er att trösta mig med. Monty Pythons Flying Circus kompletta box var så prissänkt att jag bara måste köpa den. Den har varit utsåld vilket känts oroväckande då den varit ett "måste" sen den släpptes för några år sen. South Park samlar jag på mig en säsong i taget när jag känner att jag kan. Betalar man på avbetalning har man råd med sånt ibland. Om nån nu blänger surt på parasiten till lyxlirare...

Jag är så jävlig att jag t.o.m. förunnar mig en endagars till Metaltown i helgen! Som jag skrev ut idag. Jag hoppades att så många "måsteband" som möjligt skulle spela samma dag då jag knappast skulle kunna köpa tvådagars. Men så kom alla de viktigaste på samma dag. Och jag var beredd på katastrofala bandkrockar. Men nej då. Metallgudarna älskar mig så mycket att banden som tvingar mig till en galoppbana i Götet spelar efter varandra. Utan krock:
Khoma - At the Gates - System of a Down - Ghost. Detta kan bli årets grej. Värt att leva på linsgryta och kranvatten resten av året för!

Inga kommentarer: