onsdag 18 maj 2011

Väljarförakt


Jag är innerligt trött på politikerföraktet. Jag tyckte att detta var helt OK när det riktade sig mot sossarna i regeringsposition. Som lovade en sak men gjorde tvärtemot. "Krispaket" på "krispaket". Ren högerpolitik på SAF:s begäran. Det är annat när det gäller vår nuvarande regering. Den hållar vad den lovar. De får väljarnas förtroende och mandat för att genomföra sin allt annat än dolda politiska agenda. Och väljarna väljer om dem igen. Moderaterna blir rentav Svea Rikes (inte enbart Svea Rikas) största parti röstmässigt.

Ändå förfasas samma väljare (det kan jag gå i god för då det handlar om absolut majoritet) över politiken de röstat fram:

* Fas 3

* Privata vinster i skola, omsorg och vård

* Utförsäkringar

Förlåt om jag låter för jäv(l)ig. Men de senaste åren har jag inte känt något politikerförakt. Enbart väljarförakt....

Alliansen borde vara bekymrad


Lägg ner den där förnedrande "fasan"


Fasa ut Fas 3


Stoppa lycksökarna

Inga kommentarer: