torsdag 19 maj 2011

Träd är till för att kramas! - Dom kallar mej hårding....












....för jag är så hård!

Efter att nästan enbart ha lyssnat på Ebba Grön-boxen och Imperiet-boxen under ett bra tag fyllde jag mobilen med KSMB:s samlade verk och de två första med Stockholms Negrer!

Varför propsar jag på att lyssna på 30 år gammal svensk punk? 39-årskris? Närå! Men det är så jävla bra! Och det man växte upp med i barn- och ungdomen sitter kvar i själen! Annars är man bara en patetisk poser!

Texterna då? Beskriver inte KSMB en lite annan tid? Tja, de sjunger om en tid då Sverige hade en regering styrd av Moderaterna och Folkpartiet! De sjunger om havererande kärnkraftverk och rädsla för atomhotet! De sjunger om arbetslöshet! De sjunger om våldsamma och rasistiska poliser! De sjunger om hopplöshet och bedrövelse! De sjunger om Bohman istället för Reinfeldt! Same shit!

Men lite bättre har det handen på hjärtat blivit! Näsby fält är idag naturreservat istället för militärt exercisfält! En välsignelse för oss förortsbarn i 39-årsåldern!

Jag har inget jobb
Jag har ingen bil
Jag e ingen snobb
Jag har ingen stil
Jag har ingen Bentley
Jag e inte rik
Men jag e fientlig
Till Reinfeldts politik

Jag vill inte gå med
Jag vill inte gå med
Jag vill inte gå med
I MUF

Inga kommentarer: