onsdag 18 maj 2011

Jag tänker på dig









Jag fick en jättefin present idag. Denna lilla ängel. Av en annan ängel: Marie! Av Stefan, sportreferat-referatens Lasse Granqvist, fick jag en köttbullsbaguette och en glass. Vilket knappast heller är helt fel! Vi satt på Fantasi nästan fem timmar och bollade oss. Fin utsikt över stan och parkeringen till McDonalds och Resecentrum. Om man nu tycker att det är fint med gängslagsmål med sparkar och pittbulls. Eller uteliggare och ensamma människor med kundvagnar som rotar i papperskorgar. Välfärdssamhällets baksida. Om vi nu kan snacka om ett välfärdssamhälle alls i vårt individualiserade tidevarv. Goda vänner är dock välfärd. Oavsett om man får änglar, mackor och glassar eller inte!

Anton och Björn dök upp i slutet. När Marie åkte hem begav vi oss till Naturum en liten stund. Jag kände på vattnet i ån, men bad får nog vänta. Även om det var varmt i det mörka och grumliga vattnet. Dock blir det bad i havet när vi åker till Österlen hela gänget nästa lördag!

Miss Kress - Fyllot på parkbänken

2 kommentarer:

Miss kress sa...

Jättebra blogg, trevlig fika idag förutom det tråkiga vi fick se. Det väcker en del tankar i mig... man undrar vart samhället är på väg..

Caligula sa...

Tack! Jag tror på omtanke! Som såna här fikor och små söta presenter! Och i samhället i helt med bra skola, vård, omsorg och vettiga jobb! Kram! :-)