fredag 6 maj 2011

Gamleghettot grönskar








Just nu! Just nu! Just nu är Gamlegården som vackrast! Mitt Ghetto! Nu grönskar det!

Inte som Näsby fält två steg utanför! Där exploderar naturen som en orgasm! Jag slog ihjäl ett par timmar där ikväll! Vandrade i sakta mak och bara njöt! Satte mig vid sjökanten vid både Södra och Norra Lingenäset! Och vid "Mangrooveträsket"! En lisa för själen! Vackrast var det i bokskogsdungen där marken är helt grön av ramslök! Man blir ett med naturen! Känner sig som en flatlus i Hulkens skrev!

Nej, nu blev jag så där lyrisk och poetisk igen! Dagens bilder är från själva ghettot! Men även på fältet var jag förortsmässig då jag hade Ebba Grön i lurarna! Verkligt trallvänlig sommarmusik att sjunga med till! Högt! Det mest fantastiska är att jag inte hade det minsta pollenbesvär! Billiga piller på apoteket gör verkligen nytta!

Inga kommentarer: