tisdag 3 maj 2011

bin - Den Siste Hippien






Strålande solsken när jag klippte gräs idag. Kyla, regn och allmänt pissväder så fort jag var klar. Jag har inga gröna fingrar. Däremot en j-a timing, muahaha! Efteråt smet jag inomhus. Satt och smygläste om statare som satt och smygläste. Läsning var ju "eskapism". Den som läste "ville inte arbeta". Muahaha!

När jag väntade på bussen i Malmö sken solen. Glimmade blank och trind. Liksom en guldtia på marken. Denna plockade jag upp. Lovade mig själv och Solgudinnan som skänkt mig denna rikedom att köpa en glass när jag kom hem. Fast då var det kallt och regnigt pissväder. Blev sugen på att mysa inomhus och steka stora flottiga burgare istället. Vilket jag gjorde. Storkäftad som en redig amerikan. Fast inte lika blodtörstig.

Min egen lilla konspirationsteori är att bin var Den Siste Hippien. Han såg ju ut som en redig Itmahua Svampavampa-guru. Även Manson var en mysig fredlig hippie. California Dreaming. En fredsälskare liksom bin. Och därmed USA:s krigsmaskins största hot. Men så hamnade Manson i finkan. Och bin på sjöbotten. Hoten var undanröjda.

En liten mysig Woodstock-dänga på detta! Inte för att fira terrorister och mordiska sektledare! Men för att fira Solens födelsedag! Hipp Hippie Hurra!!!! Peace, Love & Understanding!

Melanie Safka - Birthday of the Sun (Live Woodstock '69)

Inga kommentarer: