tisdag 17 maj 2011

15 maj - Bock i örtagård (Roots, bloody roots!)








Vad fick jag för present av min ömma moder då? Trädgårdsarbete! Och arbete ger som bekant hälsa och välstånd! Och kan man få en finare present än det?! För övrigt fyllde lilla mamma år den 4 maj och jag hade lovat att hjälpa till! Och är van och glad vid naturabetalning i form av mat och dryck!

Nu startade ett heligt krig mot Kirskåls-terrorismen! Och det gick riktigt bra i vår våroffensiv! Fienden rycktes upp med rötterna! Roots! Bloody roots! Roots! Bloody roots!

Fina lökar tackar man dock aldrig nej till! Och krokuslökar hittade vi en hel del, såsom guldklimpar i Klondyke! Så fort vi var klara avlossades hagelskurarna! Inget dåligt hagel heller! Nu fick vi samtidigt hjälp med att upprätthålla en pollen-flygförbuds-zon!

Mitt i arbetet uppenbarade sig plötsligt Josef och Maria! I min hand fick jag nu även Iron Maiden-biljetten till Ullevi i sommar!

Pollen, scrambling, flying
Pollen, turning, diving, going in again
Pollen, scrambling, flying
Pollen, turning, diving
Run, live to fly, fly to live, do or die
Won't you run? Live to fly, fly to live
Aces high!

Inga kommentarer: