tisdag 17 maj 2011

14 maj - Kalle-kalas






Om jag inte varit ett sånt curlingbarn utan lämnat livmodern tre kvart tidigare hade jag och farsgubben haft samma födelsedag! Och hur kul skulle det varit? Nu firades farsan på sin egen dag i lördags! Sambo Clary var på bussresa till Ullared med Hyresgästföreningen, så nu var pappa Kalle "gräsänkling"! Storasyster Mia tog med "köbekagor": kladdkaka och kemiskt patriotiska dammsugare! Den lilla eftermiddagsbjudningen blev med Ebba Gröns ord: kladdigt gul och blå!

En konjak till kaffet var inte heller fy skam! Jag fick en flarra 54%-ig whisky i present! Men den spar jag till Sweden Rock Festival! Så man inte låter som Fred Åkerström sjungande Bellman i rännstenen: Tack för din låga, för din förmåga, du min gamle far!

Efteråt åkte jag med syrran & gänget till Olofström! Från min stränge (nåja!) fader till min ömma (som fan!) moder! Delad vårdnad är dubbel vårdnad, muahaha!

Inga kommentarer: