tisdag 19 april 2011

Nu exploderar det!


Nu exploderar verkligen naturen! Grönska och blommor överallt! Och jag exploderar med den! Har fått sån energi att jag knappt vet vad jag ska göra av mig själv! Bra det! Jag imploderade lite väl mycket när den vita vackra vintern försvann och byttes mot det gråa, kalla, dystra! Alldeles för mycket "Jag är medelålders och sänkt" både här på bloggen och i mitt bröst! Och du vet vad pojkar vill ha: EXPLOSIONER!!!!!!

Nu grönskar det i dalens famn
Nu doftar äng och lid
Kom med, kom med på vandringsfärd
I vårens glada tid
Var dag är som en gyllne skål
Till bredden fylld med vin
Så drick min vän, drick sol och doft
Ty dagen den är din

5 kommentarer:

Ladyintuitionstardust sa...

Å vad jag tycker den är fin, texten men även melodin:)
Speciellt:
"Så drick min vän, drick sol och doft
Ty dagen den är din!"

Vårkram!

Caligula sa...

Håller verkligen med! EXAKT så som jag känner det nu när jag EXPLODERAR!

VÅRKRAM!!!! :-D

Caligula sa...

Jag gillar ditt (oavsiktliga?) rim i början! :-)

Ladyintuitionstardust sa...

Ha ha, ja det var faktiskt oavsiktligt, men nu ser jag att det är början på denna dikt:

Å vad jag tycker den är fin
Texten men även melodin
En liten visa som glädje ger
om allt det som ikring oss sker
När vårens krafter bryter loss
och vi i själen fröjdar oss
Så lått oss brista ut i sång
och dansa galna på en göingsk vång!

Glad påsk!

Caligula sa...

Ååååååh!!! Vårens Vackraste
Vers!!!

Glad Göingsk Påsk! :-D