fredag 15 april 2011

Morgonst*nd har guld i mund

Gyldene morgon, gyldene morgon... Vad har det tagit åt mig? Jag stiger upp innan klockan nio på morgonen fast jag är "ledig"? Men jag känner mig ordentligt utvilad. Har sovit riktigt gott och drömt vackra kärleksdrömmar. Solen kittlar mitt ansikte och smeker min rygg. Dessutom kommer det att bli en toppendag!

Jag utgår från att den härliga vårsolen stannar kvar. Först mjukstartar jag med kaffe och Imperiet. Sen tar jag en promenad till Arbetsförmedlingen. Efter det ska jag besöka Naturum och få lite naturupplevelser. Sen lite jobbsök. Ikväll blir det kinesrestaurang med mina vänner följt av nya DVD:n med Magnus Betnér!

Inga orosmoln alls då? Jo! Idag kommer Sweden Rock Festival att släppa sitt spelschema... Jag fasar för alla krockar och planerade band man tvingas att stryka från listan... Jag är mest orolig för/säker på att Hawkwind och Hooters får samma speltid... Däremot klaffade det sanslöst bra på Metaltown! Jag har egentligen inte råd med denna extravagans direkt efter SRF. Men kanske kunde man ha sån tur att banden man vill se får samma speldag? Så det räcker med en 1-dagarsbiljett? Och innan jag la mig inatt såg jag att samtliga av banden som egentligen intresserar mig spelar på fredan: System of a Down, Khoma, At the Gates och Ghost! Spooky....! \m/

Inga kommentarer: