torsdag 14 april 2011

Meningsfullhet

Stack hemifrån tidigt på morgonen och kom hem sent på kvällen. Ändå känner jag mig så energisk att jag inte kan sova fast jag ska upp snart igen. Och det beror nog inte enbart på allt kaffe jag druckit denna grådaskiga onsdag i mitten av april.

Men det har varit en kul och intressant dag i all sin vardaglighet. Jag kände att jag slutförde en kul och intressant uppgift på min arbetsplats. Jag kände att jag besökte en kul och intressant debatt på kvällen. Jag har träffat kul och intressanta arbetskamrater. Jag har träffat kul och intressanta politiska kamrater.

Jag inser att det är just detta jag behöver mest just nu. Meningsfullhet.

2 kommentarer:

magda sa...

Just sådana saker är kanske det som mest av allt ger just... meningsfullhet!

Caligula sa...

:-D