onsdag 27 april 2011

Livskvalitet 2 - Vänner, mat och annat uppåttjack










Efter mitt dagsverke åkte jag direkt till Malmö där jag stämt kejserligt möte med Jacob. Vem cyklar nästan på mig när jag stiger av bussen? Robban! Jag hinner snacka en stund med honom medan Jacob dyker på mig bakifrån! Trevligt!

Jacob är min speciellt utvalda Malmö-guide. Han känner till allt av intresse. För mig alltså! Inte innekrogar och skit! Dock drack vi en kaffe på ett innecafé som kostade 45 spänn. Lite utanför mina principer och plånbok. Å andra sidan var det på en riktigt mysig innergård. Och kaffedrinken hette Buddha Special. Och det var meningen att vi skulle besöka ett buddhisttempel efteråt. Men det får vi spara till ett annat tillfälle. Det första vi gjorde var att sätta oss på China Box uteservering. Jag kunde inte motstå att unna mig en sushi. Som jag nästan lyckades käka med pinnar. Plockepinn... Sushi och lyxkaffe. Nästan lite Stureplans-varning. Men det får man fan unna sig ibland. En avlöningsdag när solen skiner. Det är fan i mig livskvalitet!

Jacob visade mig även en finfin korvbutik med kvalitetskorv. Där jag handlade riktig sremska att grilla vid Luhrsjön i helgen. Och nån smal Havanna-nånting som även den skulle vara en heting. Det är fan i mig livskvalitet!

Vi var även inne i en affär som saluförde riktigt heta såser. Bland världens hetaste. De fanns som provsmak i tre flaskor. Den ena skulle vara 10 ggr Tabasco. Den var stark. Den andra skulle vara 100 ggr Tabasco. Den var ganska stark. Den tredje skulle vara flera ggr värre än den som skulle vara 100 ggr Tabasco. Den smakade inget alls. Till en början. Sen började den successivt göra verkan. Plötsligt försvann underläppen. Sen tungspetsen. O.s.v.. Klart narkotisk verkan. Som äkta kryddor ska ha. Riktigt uppåttjack. Sånt är fan i mig.... gissa vad?!! ;-P

Inga kommentarer: