fredag 15 april 2011

Köttets lustar - en porrig sommarblogg



Promenerade in till stan i det soliga sommarvädret! När jag var klar med mina snabba ärenden på Arbetsförmedlingen och Skånetrafiken satte jag mig på en bänk på Lilla Torg och svalkade mig med årets första mjukglass! Självfallet med chokladsås! Och äter man mjukglass ÄR det sommar! Andreas ringde precis när jag satte mig och vi snackade såklart en rejäl stund, men mjukglass står sig länge!

Sommar är inte bara glass! Sommar är även kött! I synnerhet grillat! Jag fyndade halva priset-varor på Domus och Netto så jag klarar mig månaden ut: fläskkotletter, nötfärs, frukostskinka, brännare (= gigantiska kryddiga grillkorvar av kalkon)... som ni ser varierar jag födan med tre olika sorters djur! "Köttberget" snackades det om när jag var yngre! Det berget ämnar jag bestiga! Och min smaskiga chilisås lär gå åt!

Fast ikväll blir det kinarestaurang med mina snygga vänner! Följt av Magnus Betnérs nya Livets ord-DVD!

Inga kommentarer: