onsdag 6 april 2011

Fyra nyanser av burgare


När jag kom hem ikväll var jag mer hängig än vanlig. Den sista droppen energi hade helt regnat bort. Jag klädde av mig och hoppade i säng direkt. Där jag tröstkäkade fyra rejäla nötfärsburgare jag stekte upp. Med stekt lök, habanero-Tabasco, vitlöksdressing och annat man blir lycklig av. Detta till Fyra nyanser av brunt. En alldeles fantastisk film som inte liknar något annat jag sett. Roy Andersson möter Torsk på Tallin? Fast ännu svartare. Eller brunare?

En må bra-film samtidigt som det är en må skit-film. Precis vad jag behövde. Blir sen nattsömn ändå eftersom jag slumrade till rejält efter de första två burgarna. Men jag tryckte i mig alla fyra. Med välbehag. Om jag drömmer mardrömmar är det av dessa och inte av filmen. Men fan vet.

3 kommentarer:

Mamsingen sa...

Ja du den filmen.... den får en att stundom skratta med så fastnar skrattet liksom och ett krampaktigt tag tas om en själ och kramar så man nästan tappar andan och man kan ana en tår som tränger sig fram i ögat, lungorna krymper och man får knapast luft och det är brunt, brunare och ännu brunare och äckligt beiget ( stavas den så, den konstiga färgen?)
Kanske jag skulle se om den o se vad jag tycker nu?
FYRA hamburgare? Hur fan orkar du;P
Fyra nyanser av kramar!!

Mamsingen sa...

Hoppsan loggade in med nått gammalt google konto men det är Lady I här;)
www.ladyintuitionstardust.om

Caligula sa...

Kunde verkligen inte beskriva känslan av filmen bättre själv!

Trodde inte det var min egen mamsing, haha! Fyra nyanser av o-beiga kramar! :-D