fredag 18 mars 2011

SKÅL & TREVLIG HELG!!!!!



Har tänkt hela dan att detta kan bli en riktigt bra lördag. Så slår det en att det inte alls är lördag. Det är bara fredag. Men jag är inte i Bara och jobbar. Så det känns som lördag. Fast är bara fredag. Och det är ju inte så bara. Bara dubbelt så bra!

Passade på att hälsa på farsgubben. Första gången sen han påbörjade sin cellgiftsbehandling. Ont har han och vila behöver han. Men man hann snacka lite och bli bjuden på kaffe och mackor. Med gott pålägg. Jag rekommenderar rökt Näsbykorv. Inte bara för att jag är lokalpatriot: Näsby är ju det stolta ghettot i Kristianstad jag bor på!

Jag fick ett par godispåsar med hem: en fast med korv, sill m.m.; en flytande med whisky, kryddat brännvin och öl. Så vart denna panka "nyktra" helgen räddad som via ett Deus ex Machina. Tack, Fader!

Jag promenerade in till stan och Kristianstads flaggskepp: Domus. Ni ser själva hur en handlingskraftig karl fredagshandlar. Tvättdag imorgon. Och dassapappret börjar ta slut. Jag köpte även en gårdskyckling som var billigare för Coop-medlemmar. Det blir kvällens middag till Coops pommes som jag köpte två kilo av. Jag har inget emot Coops produkter. De är billiga. Och duger att torka sig i röven med!

SKÅL & TREVLIG HELG!!!!!

Inga kommentarer: