tisdag 8 mars 2011

Internationella Kakmonsterdagen



Är det Internationella Pannkaksdagen idag? Av en ren tillfällighet frossade jag på pannkakor till frukost! Broder Daniels hemmagjorda tjocka amerikanska! Sen vart man laddad för att åka hem till södern igen! Skåne är platt som en pannkaka - jiddeli-haddeli-hooo!

Våffeldagen/Semlans Dag/Fetis-tisdagsdagen? Å nej, nu dillar de om maten igen!

Jag skulle kunna ha fått en sån där riktigt sockrig geggig vaniljbulle i bilen idag. Fast den la min ohängde lille brorson Dorian beslag på. Istället fick jag en rejäl klassisk kanelbulle att avnjuta. Och Kanelbullen behöver ingen egen dag - den förtjänar att hyllas även de andra 364 dagarna på året!

För övrigt anser jag att semla är en löjlig term. Det heter fastlagsbulle. Eller fettisdagsbulle. Dessutom är det räligt. En massa vispgrädde på en slät tråkig bulle med florsocker. Och det värsta av allt är mandelmassan. Det söt-äckligaste som skapats. Avlegalisera nu!

Inga kommentarer: