tisdag 29 mars 2011

Het som Habanero



Jag nämnde i förra blogginlägget att jag är orolig i magen. Och det är jag också. Vågade inte dricka kaffe imorse. Chansade i förmiddags på vinst och förlust. Och det funkade.

Köpte Habanero-Tabasco på Domus och vräkte i köttfärsgrytan. Tillsammans med mycket extra vitlök. Allt som inte dödar mig härdar mig.

Köttfärsgryta, vitlöksbaguette och apelsinjuice till Juholts linjetal på SVT Play. Ett alldeles fantastiskt tal med mycket Vi och Solidaritet. Svavelosande gråsossigt rött. Hetare än habanero med dagens mått. Fast det gav en viss bismak av att se smaskiga matlagningsprogram när man själv inte får bli bjuden och smaka. Eller tjejer som visar bröna när man själv inte får bli bjuden och smaka. "Tänk va trevligt det skulle va, va? Solidaritet och ett samhälle där man själv inte släpps in i värmen när det ösregnar kallt? Men tji fick du!"

Men, men...

Allt som inte dödar mig härdar mig.
Och dör jag lär det lukta på kyrkogården...



För övrigt konstaterar jag att TV-kvällen avslutades trevligt med Kobra med tema Könsrock. Visst kunde man gå mer på djupet med fenomen som Eddie Meduza, å andra sidan sänder SVT Eleganten från Vidderna i helgen. Och det var trevligt att tillägna sig Åsa Linderborgs tankar om både Eddie Meduza och Håkan Juholt samma t(j)isdag. Med eller utan Habanero-Tabasco och orolig mage.

Sosse-kongressen. Håkan Juholts linjetal


Åsa Linderborg - Starke man


Kobra om könsrock

Inga kommentarer: