torsdag 17 mars 2011

Busnödigt busväder (Martins mysiga martyr-blogg)





Märkligt hur vädret påverkar en ändå. När jag åkte ner mot Torup imorse var det ljust redan när jag lämnade Kristianstad. Solen strålade inte som igår, men visst skymtade den fram. Och jag blev pigg som en speedad mört. På slätten blåste det härligt.

När jag slutade efter eftermiddagsfikat regnade det och blåste. Men jag kämpade emot som en sann proletär och partisan med tyska och italienska kommunistiska kampsånger i punktappning, Commandantes, i lurarna. Och min härliga vinterjacka som jag inte slängt av mig än.

Att stå och vänta på perrongen i Lund var dock inte skönt. Nyss hade jag känt mig som en riktigt tuffing. Nu regnade mitt glada och pigga humör av mig som en jävla Imse Vimse Spindel...

Halvsov på tåget. Plötsligt i Vinslöv. Där är det fan i mig snö. So sick...

Vitt hemma i stan också. Blask och Blä. Men jag trör hellre i nyfallen snö än i geggamojan som ersatt snö, is och tjäle på varje gräsplätt...


Stackars jag som tänkte ta en solskenspromenad på naturområdet när jag kom hem. Kurar hemma i lyan istället. Börjar med en kaffe och skivor med udda inspelningar med Motörhead och Lemmy. Sen blir det tex-mex-gryta med extra vitlök och djävuls-chili-gegga. Och tidningar och korsord. Fick dessutom hem trevliga saker på DVD idag: Charles Nonsens, South Park säsong 6 och Children of the corn. Så jag ska nog lyckas mysa till det ändå! Outlander! Ibland känner jag mig lite... buuusnödig! Sweet!

Inga kommentarer: