tisdag 8 februari 2011

Vår i Martindalen?



Fiskpinnar, potatismos, broccoli, apelsinjuice & Mumintrollen!

- Har jag barn? - Näää?? Matporr förvisso, men ingen barnmatporr! Broccoli för barn är som oxstek för Dalai Lama! Själv älskar jag det! Krispigt stekt i pannan!

Tittade på Vår i Mumindalen. D.v.s. 3 av de 24 gamla underbara dock/filt-animerade klassiska avsnitten i den nya fina plåtboxen jag har. DVD istället för SVT och Mark Levengood istället för Tove Jansson som berättarröst. Annars idel barndomsnostalgi. Dessa avsnitt bygger på boken Trollkarlens hatt och är sann magi.

Mumindalen vaknar efter 100 dagar och 100 nätter av vintersömn. Våren har kommit! Jag försöker själv vakna ur min vintersömn. Är det vår då? Mitt i februari? Tja, snön är borta nu efter att ha legat där sen i november. Och det blev både sol och lugn efter stormen inatt och imorse. Om det var en vårstorm vette fåglarna. Men storm var det! Förhindrade mig att ta mig ner till Torup och jobba idag. Går förhoppningsvis bättre imorgon utan trafikkaos och överfulla ersättningsbussar. Och det ska definitivt inte förhindra mig att åka Close-Up-kryssningen om två dygn. Om så rälsen blåst till Mumindalen ska jag åka Finlandsbåt!

Inga kommentarer: