tisdag 1 februari 2011

Skål för Friheten! - en "patetisk" blogg


Idag är det exakt 20 år sen jag flyttade hemifrån som oskuldsfull 18-åring! Till en liten etta där jag kunde dricka öl och lyssna på Eddie Meduza precis som jag ville!

Skål för Friheten!

Detta firas med Eddie Meduza och 7,0-cider! Jag är kvar i samma etta och har inte förändrats ett jävla dugg!

Skål för Friheten!

Japp, jag är exakt likadan! Till sinne och sätt! Jag älskar att festa och skruva upp stereon så det hörs över hela Gamlegården! Jag är fortfarande på brudjakt utan att jaga familjeliv! Jag är fortfarande sugen på att bestiga barrikaderna! Jag är samma jävla Martin!

Lite har väl hänt. Volvo-åren är över. Studieåren är över. Jag har fått testa på både lärarjobb och arbetslöshet i alla dess faser. Jag har fått ett par meningslösa akademiska titlar. Men lika förbannat känner jag mig exakt likadan.

Tycker ni att jag är "patetisk" så får ni väl tycka det. Själv tycker jag inte att det finns nåt mer patetiskt än folk som leker vuxna. Särskilt de som plötsligt "slår över". Jag är nog fan mer självständig än någon av dessa stackare.

Jag gillar bäddsoffa och en snabbstädad lya. Jag gillar allmännyttiga hyreslägenheter som andra sköter om. Och jag älskar mitt naturreservat alldeles utanför. Jag flytt int´!

1 kommentar:

Ladyintuitionstardust sa...

Så gött att trivas med det liv man lever och med den man är!!! Jag vet hur det är;) Och då är livet ganska lätt att leva, trots det som är svårt. Man är trygg i grunden på nått vis! Och "Pilutta" alla andra;P