torsdag 17 februari 2011

Plötsligt händer det! Sweden Rock är räddat!



Dra på Trisslotter! Plötsligt händer det!

Jag har en fobi, en direkt skräck, för vita kuvert. De bådar aldrig gott. Är de inte räkningar är de inkasso- eller kravbrev. Jag är alltid orolig när jag kollar posten. När jag kom hem nyss låg det inte mer än tre vita kuvert på hallgolvet. Magen började slå knut på sig själv....

Det enda olycksaliga var en elräkning som var ovanligt låg. Annars var det hyresavin samt två Trisslotter.

Det måste löna sig att bo 20 år i en lya! Denna månaden får jag en gratishyra! Vilket innebär att jag både kan köpa en Sweden Rock-biljett och betala tillbaka lite skulder!

Som lök på laxen vann jag 50 spänn på Trisslotterna! Vilket fördubblade min matbudget denna månaden! Och ikväll blir det faktiskt lax till middag! Varmrökt sådan från fiskvagnen i Olofström! Jag ska åka och besöka min ömma moder över helgen!

Sweden Rock ja! De ska ha nytt bandsläpp vid midnatt! Eftersom Sonisphere släppte Slipsknut vid midnatt kan man åter våga hoppas på ett band med mer Sting i! Och då syftar jag inte på The Police! Lyssnar på Scorpions Lonesome Crow nu från mitt födelseår 1972! Och man häpnas över vilket underskattat band det i själva verket är!

AC! Jag blir ju inte ledsen om det blir Motörhead heller! Favorit i repris? Ja tack! DC!

2 kommentarer:

Ladyintuitionstardust sa...

Sicken tur!!! Helt "wunderbaum" ju!!!

Håller med att Scorpions vore skoj! De har gjort en hel del bra.

Olofström ja, jag har rötter därifrån. Ut mot Tåkasjön till..
Ha en bra helg!

Caligula sa...

Tåkasjön bör utforskas! Ha en härlig helg du med! =)