onsdag 16 februari 2011

Oral njutning - en het blogg för den sugne...!



Mmm... Toffifee! Oral njutning måste inte vara av sexuell natur! Måste ta en till! Aaaah! Smälter under tungan! Ett par nötter i munnen är man inte allergisk mot! Varvat med punschpraliner! Det är ju trots allt lill-lördag!

Har man två chokladaskar hemma är man i sjunde himlen! Jag har faktiskt en från min ömma moder och en från min gode fader! Perfekt att stilla sötsugen med efter maten! Till en mugg té med en rejäl klick honung!

Innan jag stack från jobbet hann jag med nybakat semlebröd och hemmagjord gyllengul saffranskaka med vispgrädde och körsbärssylt! Igår blev det kanelbulle och provsmak av de nya Sia-glassarna med manga-motiv! Allt hemmabakat (utom glassen då)! Det är faktiskt en viss lyx att jobba på ett ställe med hembakat café!

Middagen ikväll bestod av över en liter milanesesoppa! Het i dubbel bemärkelse då jag spetsade den rejält med sjukt stark chili-gegga! Avnjöts ur min lilla kinesiska soppskål!

Jag måste hålla värmen! Jag har känt mig ovanligt pigg idag och sugen på att promenera! Men den iskalla luften går inte att skydda sig ifrån då man måste andas in den! Och det svider i näsan och hela bröstet! Så stackars lille Martin är de facto tvungen att stanna hemma och mysa! Vilket jag gjort med het förtäring och Dios Magica!

Samtidigt har Andreas åkt båt igen! Jag gjorde en beställning på en sån whisky-flarra jag gosar med på bilden från båten i helgen (se blogg nedan)! Men nu skulle jag aldrig pallat med sånt gottis! Trots att det sägs hjälpa mot förkylning! Tar hellre en punschpralin till! Eller två! Och appselut ingen is till punschen!

Inga kommentarer: