onsdag 23 februari 2011

Forza Italia! - ekologisk spaghetti och tuppjuck



Idag var det lite sol och härligt vinterväder. Jag passade på att ge mig ut och insupa lite sol och frisk luft. Hälsosamt och bra för humöret. Bra musik i lurarna. Jag faller för nya Burzum. Igen och igen och igen och igen...

Även maten blev hälsosam: ekologisk spaghetti och pastasås på röda linser, tonfisk, skogschampinjoner, gul lök, vitlök, tomat och chili. Inte bara hälsosamt! Dessutom jävligt gott! Lycka är att kunna njuta av sin egen mat!

Kaffe och choklad till efterrätt. Och Kolonialismens svarta bok. Vilket ju tillsammans utgör en ganska svart ironi. Men något gott (förbannat gott!) får ju kolonialismen föra med sig! Nu har jag kommit över 800 sidor in i boken. Det har nyligen varit en genomgång om rasismens historia och en mastodontisk genomgång om kolonialism och rasistiska stereotyper genom hela filmhistorien (samt en hel del musik, serier, böcker m.m.). Nu handlar det om "positiv" och "antikolonial" rasism. Vilket inte gör det mindre rasistiskt.

Kokar upp mer ekologisk spaghetti så jag har efter jobb och bastu imorgon. Pastasåsen gjorde jag en stor wokgryta. Italienskt värre (wokgrytan kommer förstås från Kina, men det lär även spaghetti göra).

Appropå Italien: Kolla in länken nedan (om ni har Facebook)! Vilken hjälte! En sån karlakarl vill jag också bli när jag blir gammal, snuskigt rik och allsmäktig! Berlusconi kindpussas inte bara med Khadaffi, köper minderåriga prostituerade som skulle kunna vara hans barnbarn och omger sig med modellika kvinnor! Undrar om lapplisan hann ta registreringsnumret? Ett "regeringsnummer" fick hon åtminstone! Forza Italia!

Berlusconi får tuppjuck....

1 kommentar:

Ladyintuitionstardust sa...

Nu blev jag hungrig;)
Ska ut o promenixa med hunden en timma innan jag får ens tänka på att koka pasta:) ha de bra!