tisdag 22 februari 2011

En Försäkran

Försäkringskassans telefonköer är oerhört snabba. Dessutom är de oerhört snabba med att vara behjälpliga. De fixade min utbetalning direkt när jag frågade precis. Behöver därmed inte vara orolig för att bli sen med räkningarna för att det är kort månad.

Tycker ni att FK är kalla och ishjärtade? De lyder enbart regeringens direktiv. Den som har invändningar mot FK:s policy ska kanske sluta rösta på Reinfeldt?

För övrigt är det inte Du som "skattebetalare" som betalar mitt "parasitliv" som "arbetslös". Det gör Försäkringskassan. Du har inte betalt ett öre av min ersättning. Det har jag själv betalt in. Jag moraliserar inte över Ditt val av försäkringsbolag, lilla Svensson. Däremot pröjsar du de arbetsgivare som tar emot Fas 3-are. Där har vi "Dina" skattepengar. Men det var väl värt jobbskatteavdraget, lilla skattesmitare?

1 kommentar:

Ladyintuitionstardust sa...

Precis!
Har tänkt ibland att det är ett jävla jobb ( rent ut sagt) att vara handläggare av olika slag. Sitta där och "Skulla" ge avslag eller bevilja en insatts eller utbetalning och vara tvungen att följa lagen till punkt och prickar. Följa lagen även i de fall som man själv tycker att sunt förnuft säger nått helt annat... DET hade jag inte klarat!

Sen har ju FK helt fruktansvärda handläggningstider ibland, i varje fall förr då jag var hemma för vård av barn nån gång.. den ersättningen kunde dröja bra läääänge. Blev helt chockad ett år då jag var mammaledig och en "snubbe" från FK ringde och frågade om jag ville ha min utbetalning innan eller efter midsommarhelgen, trodde först han drev med mej:)

Nu, senaste, årsbeskedet från FK stod att jag fått 11 eller om det var 34 kr under det gågna året, jag har ingen jäkla aning om vad det kan vara för nått. Blev bara plötsligt SÅ TACKSAM över att jag inte varit sjuk nån längre tid eller nått annat krabb... Gött!