måndag 14 februari 2011

Brustna Hjärtans Blogg




Brustna Hjärtans Hotell med Blå Tåget känns som ett bra musikval på Alla Hjärtans Dag!

"Tänk på arbetslösheten och meningslösheten... han vet vad han vill men ändå räcker han inte till" ... upplyftande när man nyss kommit från Arbetsförnedringen... Precis innan jag stack till Af sjöng Nationalteatern från skivtallriken:
"Jag vill inte gå i dimman längs en tröstlös aveny. Jag vill göra nåt bra nu!
Jag vill inte vara arbetslös när jag är så full av liv. Ge mig mitt liv! Ge mig mitt liv nu!"


Fast jag är inte bitter. Varken för att jag inte får jobb eller hjärtan.

Bjuder mig själv på falukorvsgryta på Alla Hjärtans Dag. Är väl lite hjärta i det med? Åtminstone i falukorven? Vägen till Martins hjärta går via magen!

Och Alla Hjärtans Dag och Alla Hjärtans Dag.... ääääh!!! Jag är skeptisk! Varför inte slå ihop Alla Hjärtans Dag med Menlösa Barns Dag? Det är bara ungarna i Snobben som firar sånt amerikanskt trams som Väääläääntajjjn....

Frusen som jag är i kylan dricker jag kaffe ur Mårran-muggen.... Känns som läge för Vem ska trösta Knyttet? på DVD innan jag lägger mig. Johan Hagelbäck har gjort mer än Charles Nonsens...

Och för all del! Jag är inte den som är den!
Ett stort ♥ till Alla Små Skrämda Skrutt!

Inga kommentarer: