fredag 18 februari 2011

Accept what we do...!


Om det finns ett enskilt band man tagit för givet på årets Sweden Rock så är det Accept. Man har förundrats över att de ännu inte släppts. Min, minst sagt hängivne, kompis Accept-Lasse trodde att de inte skulle presenteras förrän de spelat klart i Sverige. Och mycket riktigt: så fort de lirat på svensk mark presenterades de både till Sweden Rock och Getaway!

Man känner sig kluven: ett Accept utan Udo Dirkschneider... kommer det inte att kännas som ett cover-band trots att nästan hela gamla gardet är kvar? Deras återföreningsturné förra året gjorde mig dock ytterst spänd beträffande låtmaterialet då nästan hela Restless and wild framfördes. Och resten av grabbarna/gubbarna tycks ju ytterst spelsugna...!

Dessutom ska jag se U.D.O.House of Metal i Umeå om, tittar på klockan, exakt två veckor!

Kanske är Accept ett okänt och obskyrt band idag? Jag befinner mig i Olofström och lyssnade på Radio Blekinge till frukosten i eftermiddags. Lyssnarna skulle ringa in och droppa hårdrockband på bokstaven A. Aerosmith, Avantasia, Anvil... men inte ett Accept! Ett doldisband för blekingarna? Nja, det är väl lika sannolikt som att tyskarna inte skulle känna till Döner Kebab med rödkål! ;-p

Accept what we do
This message to you
Is rock forever and ever
We've still got the feel
The music is real
And we'll rock'n'roll forever, forever
(Accept - Feelings)