söndag 23 januari 2011

Sadistklubben III - Trollskott i Rio







Ett möte med Sadistklubben är ingen tébjudning. Ett möte med Sadistklubben innebär en röd-grön röra av doppvärmare (jalapeños) och en himla många flaskor läsk att skölja ner de heta läckerheterna med. Verkligt eldvatten. Imperialistdricka. Om man inte dricker för fort och får hicka. Som Björn.

Som tvättäkta desperado höll jag mig där jag hör hemma: i köket. I sombrero och slängkappa. Och stora köksmacheten. Men även jag fick tid att sitta på min revolutionära lekamen och kolla på VHS.

Det började med Cornelis-tema: den klassiska "erotiska farsen" Kyrkoherden och den betydligt svartare Svarta palmkronor. Från 1970 respektive 1967. Den första är dålig så den är rolig. Den andra är enbart dålig. Trots Cornelis, Max von Sydow, Bibbi Andersson och Thommy Berggren.

Sen fortsatte det med Björn Afzelius-tema: dokumentären Sjung ingen lovsång från dödsåret 1999, minneskonserten i Storan i Malmö från samma år (jag var med på kvällsspelningen som är den konsert jag minst vill ha ogjord) med Hoola Bandoola (där Thåström för första gången gör Keops pyramid och Lisa Ekdahl En kungens man) samt en utomhuskonsert från 1989 där Affe bl.a. kompas av Triple & Touch (och som tyvärr var nerkortad av SVT; bl.a. saknades klassiska intervjuer av Sven Melander).

Sven Melander skulle komma tillbaka. I Sällskapsresan. Men först gick vi vidare på proggtemat och såg K-specials dokumentär i två delar om svensk progg. Ytterst intressant. Suget efter Sällskapsresan kom av Rio-scenerna i Svarta palmkronor. Fast Lasse Åbergs klassiker är fan så mycket mer sevärd.

Inget Sadistmöte utan Eddie Meduza-videos! Innan de heroiska bröderna Kress försvann hemåt hann vi se lite Kalle Bandare, några "porrfilmer" med Eddie och Laila och lite annat smått och gott. De hela avslutades med "den store rashataren Roger Ballis" som framförde sin vidrigt 80-talssynthiga Spela i Sun City. En låt som satte sig i skallen på oss alla tre. När vi tog avsked vid 8-snåret på morgonen. Under en otroligt vacker soluppgång med fantastiska färger. Fast nu fick faktiskt sängen ha första primat.

Ett värdigt Sadistmöte på min ära! Tack, bröder, vänner och kamrater! Caramba! Perkele!

6 kommentarer:

Stefan Kress sa...

Tack för en trevlig kväll och natt broder!! En ypperligt lysande start på sadistsammanträden år 2011, och många fler skall de bli!! :-)

Caligula sa...

Kan bara säga detsamma, medborgare Kreess! En synnerligen trevlig eftermiddag, kväll, natt och morgon! Våra Sadistmöten får bli lite mer frekventa framöver! :-P

Anonym sa...

Inget är så patetiskt som medelålders män som klär sig som tolvåringar! Väx upp och skaffa dig ett jobb. Ta ansvar för ditt liv.

/Skattebetalare som tröttnat på bidragsparasiter.

Caligula sa...

Weeeee! Jag blir kallad för MAN! Caramba! :-p

Caligula sa...

Varför ta ansvar för mitt liv när du gör det så bra? Jag får dessutom inte bidrag från "dig" på lördagar/söndagar. Ta ansvar för mitt liv? Det är just det jag gör! Genom att ha skitkul! På DIN bekostnad, lilla Svensson! Muahaha! \m/ ;-p

Caligula sa...

Men snälla: Sluta skriva som "Anonym"... folk tror bara att det är jag själv som "dubbelnickar" och spelar häftig... ;-)