torsdag 27 januari 2011

Plötsligt i Umeå


Rollin', Rollin', Rollin'
Keep movin', movin', movin'...


Helt plötsligt är det bestämt att jag ska fara och hälsa på min högst älskade broder Daniel i Umeå! Strax! Första helgen i mars! Var skamligt längesen sist! Att lära känna de västerbottniska brorsönerna är en häftig grej i sig!

Medan brorsan jobbar och gör rätt för sig passar jag på att besöka House of Metal och röja till guldband som Triptykon*, U.D.O., Ghost och Impaled Nazarene!

Blir flyg från Malmö! Jag kan fara och flyga, jag är inte rädd! Sen trängs jag i den lilla bilen med hela Ume-familjen när de kör ner till Blekinge för högst älskade syster Emmas bröllop veckan efter! Lämpligare gör man inte två flugor på smällen (syftar inte på mina systrar här, haha)!

Såna här oväntade vändningar gör livet värt att leva! Överraskningar! Som gärna får kombinera det musikaliska med det sociala! Som när Andreas ringde mig under julhelgen med beskedet att Paradise Lost var klara för Close-Up-kryssningen i februari! Och därmed jag! Det var ingen fråga! Det var en order från örlogsamiral Lennartsson själv i Karlskrona!

Imorgon kväll ska jag bjudas på en överraskning av Linn i Malmö-Lund-regionen! Blir att fara dit direkt efter jobbet!

Jag tyckte att förra vintern var outstanding med Rammstein, Ulver och Close-Up-skutan med Cult of Luna! Denna vintern blir fan inte sämre! Bara lite jobb med lön som saknas! Viva Vinterkräksjukan!

*WOOOOH!!!!!

1 kommentar:

Ladyintuitionstardust sa...

Resor är skoj! Att träffa nära och kära är underbart! Musikaliska upplevelser är livsnödvändigt! Ha så skoj o underbart!