måndag 10 januari 2011

Nystart!


Jag är lite trött i skallen just nu. Jag somnade sent. Jag blev inte bara tvungen att kolla igenom alla avsnitten av Madicken inatt. Däremellan blev jag tvungen att se repriserna av Hipp! Hipp! och de båda intervjuprogrammen med gudomlige Hasse Alfredson. Sen blev jag tvungen att läsa lite innan jag somnade. Då var klockan typ morgon...

Men jag sov ett par timmar ändå. Vaknade faktiskt klarvaken, drack kaffe, diskade och rengjorde spisen... Med denna oväntade extraenergi var det lämpligt att jag hade bestämt att träna med Steve på eftermiddan. Min första träning för i år. Nu är alla julhelgerna över. Nu känns det som att det är en utmärkt tid att ta sig i kragen. Att starta om på nytt!

Steve fick äntligen sin Glade Jul-LP med Sissel. Så nu slipper man distraheras och förföras av lammköttets änglalika blickar i hallen...

Det funkade faktiskt att köra de 20 minuterna på löpbandet. Sen blev det några gynekologstolar till träningsmaskiner för underkroppen. För att avsluta med lite hantlar. Som vanligt blev det träningskäk efteråt på Conditori Fantasi: traditionsenlig kycklingsallad. Som snarare är en kycklingmiddag än en sallad!

Jag gick tillbaka till Friskvårdshuset och varvade arombastu med bubbelbad. Svettigt var det. Att den arombastu där vi smorde in kroppen med grovsalt i matolja heter Nystart känns talande! Nu jävlar anamma i min lilla låda! 2011 - kom an!

Inga kommentarer: