måndag 20 december 2010

Mina FARLIGA vintersagor!!! (och brudars motangrepp)


Två brudar har skällt på min blogg de senaste två timmarna - det gäller mina sanna vintersagor som bara tycks bli farligare och farligare:

Saga 2 - Brud 1:

Brud 1: - Svart koltrast. Finns de i fler färger?

Caligula: - Finns ju snö i andra nyanser än vit som en snö. Typ gul.

Brud 1: - annars skulle jag nog påstå att du har gjort dig skyldig till en tautologi.

Caligula: - Snarare ett försök till poetiskt bildspråk. Att kontrastera/koltrastera den vita snön mot den svarta fågeln.


Saga 2 - Brud 2:

Brud 2: - Era jävla GALNINGAR!?! Gick ni ut till Ljungskär???

Brud 2: - Mjölnarholmen är lika livsfarligt det. Allraminst. :O

Caligula: - Kände oss tryggast där... såg grymt strömt ut längs med land...

Caligula: Men kommer ALDRIG mer att göra om det...


Ergo: Ju längre ut från småfåglar vid min egen port (som inte ens är rädda för mig) och ju längre ut på livsfarlig is jag kommer desto mesigare är jag för brudar... som om de vore min mamma...!!!!

Jag måste skärpa mig! Både i äventyr och agitatorisk retorik! Alltså: feminism, queer och allt det hära... hur kul är det att bli påhoppad av en brud?!!

Som man ju måste "slå tillbaka" med deras egna knypplings-knep... jag menar....

2 kommentarer:

magda sa...

Pft. Erkänna att du gillar när brudarna hoppar på dig... ;)

Caligula sa...

Jag gör ingen skillnad på om brudar eller brudgummar hoppar på mig! Jag förhåller mig abstrakt objektiv!

;-p