onsdag 22 december 2010

Min Drömflicka ♥

Snygg häck! Lång och mörk/lång och blond! Stolt hållning! Snygga kläder!

Så ser en normal svensk tjejs bild av en kille ut. När hon ska beskriva en kille (eller för den delen tjej) hon har mött blir det kläderna och kroppen.

När jag träffat en tjej minns jag aldrig klädseln. Och hänger inte upp mig på kroppsbyggnaden. Ändå finns det en slags myt om att killar är ytliga och tjejer riktar in sig på känslor.

När jag ska beskriva min drömtjej handlar det inte om storleken på arslet. Ännu mindre kläder. Det handlar om själsegenskaper. Hon måste vara glad (ety bitchiga brudar är anledningen till att inte skaffa brud)! Hon måste vara kramig och pussig (ety jag är kramig och pussig!) Hon måste vara villig (ety gissa!)! Hon måste älska musik och litteratur (ety jag är sån)! Hon måste ha en positiv inställning till livet (ety... gissa!).

Den typen av drömbeskrivningar hör man aldrig från tjejer. Ty de är så förbannat ytliga.

Det jag tänder på hos tjejer är ögonen. Som ju är själens spegel. På leenden.

Hon behöver inte vara rädd för att vara "tjock" och "liten". Jag är själv liten och älskar tuttar och runda pussgoa kinder. Hon får gärna ha långt hår som avslutas långt ut i skogen. Jag älskar långt hår....

Men framför allt måste hon vara glad! Och älska livet! Annars förpestar hon mitt!

2 kommentarer:

Ladyintuitionstardust sa...

Hrm, ja du "De är så förbannat ytliga"...? Ok, så ytlighet skulle vara könsbundet;) hrm...
Annars gillar jag inlägget. Tycker inte heller att ytan är det viktigaste, absolut inte, men om man gillar någon så tycker man ju den personen är vacker, sen om det är själen eller kroppen, helst både ock:)
Oftast kan inte jag säga VAD det är som gör att jag först får ögonen på någon... nått i utstrålningen...och ibland kan det ju ta låååååång tid innan man ser o fattar....

Ja, jag får nog skriva ett eget blogginlägg i ämnet.. fast "min drömman <3" då:)
God jul!

Caligula sa...

Håller helt med! Och jag var väl 50% ironisk när jag gjorde det "könsbundet". Men det är störigt när man bara får höra att killar bara kollar efter tuttar när tjejer själva "bara" kollar efter häckar.

Ser fram emot din blogg! GOD JUL! :-D