onsdag 1 december 2010

Julklappspynt & Trolltider



Så har man hämtat ut och bullat upp julklapparna till sig själv: DVD:er med Mumintrollen, Therion, South Park och Ozzy. Vad ska jag börja med? Dessutom är det ju 1 december och dax för traditionell julkalender i form av Trolltider.... livet är jobbigt ibland..... det fick bli Trolltider! Den bästa julkalendern genom tiderna! Rentav den bästa TV-serien! Alla kategorier (eller kanske snarare Kottegorier): rekvisitan, skådespeleriet, musiken, handlingen....! Jag har älskat serien sen den först sändes när jag gick på lågstadiet i slutet av 70-talet! Av tradition har jag kollat på den varje december åtminstone de senaste tio åren! Ikväll såg jag de två första avsnitten som avslutades så new age-hedniskt det bara kan bli med Sol-sången i labyrinten! Och visst vill vi väl alla ha Solen tillbaka?!

Nu får det bli ett par South Park-avsnitt så att kalendern lyckas vara till jul! Det enda jag saknar på min DVD-version (och för delen på min VHS- och CD-version) av Trolltider är lucköppningen där Ebbe Schön berättade om gammal folktro! Jag får somna till denne lille störtschöne etnolog-tomtes nya bok Erotiska väsen istället (om jag nu kan somna till denna rikligt illustrerade bok)! En av julklappsböckerna jag gav mig själv!

Förutom DVD-er och böcker syns (om man tittar väldigt noga) en hårmassagespindel som jag redan hunnit ha mången skön stund med!

Så kan man mysa till det med sig själv! Vem ska trösta Knyttet? Lätt svar: Me, Myself & I!

Inga kommentarer: