tisdag 21 december 2010

En midvinterlegend - Pissöl & Kissänglar











Det brukar faktiskt vara lite folk vid Lingenäset (Näsby fält) på sommaren. Ett par veckor. Säsongsbetonat och förutsägbart. Ungdomar som grillar. Dricker öl och skräpar ner. Pest och patrask som man vill midvinterblota till asar och asynjor. Och till vanerna för vanhelgandet av vår/min vackra natur.

Idag fanns där inte en käft! Ingen sluskig slyngel som drack öl! Jo, en - jag! Folköl som bokstavligt talat var iskall! Jag var livrädd att frysa fast med tungan i burken!

Pissöl gör att man måste pissa. Jag skapade små kissänglar. Vackert, va?

4 kommentarer:

Ladyintuitionstardust sa...

Ha ha ha,Pissänglar! Var får du allt i från, du är ju t om påhittigare än jag och mina ungdomar tillsammans;)I och för sig är det svårare för mej att göra just pissänglar...hrm, kanske skulle ut o prova?;P

Caligula sa...

Tack!

Trodde folk skulle tycka att jag var barnslig och äcklig!

Prova gärna! Tjejer kan! ;-D

daniel Lund sa...

Förödmjuka asar, asynjor och vaner genom att blota patrasket till dem? Jag skulle tro att de föredrar Bröderna Lunds Bier!

Caligula sa...

När Bröderna Lunds Bier blotas lär en ande flyga ur flarran! Kanske självaste Ragnar Ök! :-P