onsdag 15 december 2010

Caliläcks - en läcker blogg


Jag missade precis stadsbussen och valde istället att ta en rask promenad till restaurang China Wall. Vilket visade sig rentav gå snabbare. Och i och med att det var mer snö (och blask) än is kunde jag själv gå snabbare. Så nu känner man sig vältränad och läcker!

Mötte upp Steve precis när jag var framme (före stadsbussen!) och vi gick lös på kinabuffén. Jag inledde som jag alltid gör med en pekingsoppa. Det bidde ingen frossa på musslor och fläskfilé. Istället blev det en riktigt läcker kryddstark revbensgryta. Köttets lustar fick verkligen sitt! Lite strimlad biff på samma tallrik och inte allt för mycket ris (så man orkar äta den riktiga maten). Efter det blev det en "nordisk" tallrik med råstekt potatis, pannbiff med lök och kycklingspett. Jätteräkorna såg läckra ut men de fick vara för denna gången. Liksom det friterade (det minst läckra på kinabufféerna). Serveringen togs upp av en gammal elev vilket kändes kul (vågar inte skriva "läcker" om lammkött på restaurang då jag vill undvika Assange-effekten, haha).

En snabbvisit på Arbetsförmedlingen efteråt för att utkräva reseersättning till min praktikplats. Blev mottagen av en riktigt läcker tjej. Vilket självfallet ökar trevnaden på denna hjälp till självstjälp-inrättning!

Köpte en bag-in-box läckert (nåja) rödtjut att avnjuta efter det (med största sannolikhet) läckra julbordet på Statarmuseet imorgon.
Skiter blankt i om plånboken läcker! Nu är det fan i mig jul!

Just nu plitar jag ner detta till snabbkaffe och Motörheads nya This Wörld is yours. Riktigt läcker rock´n roll! Med läckra musikaliska återanvändningar av klassiker som Born to raise hell och Orgasmatron. Variation får inte förnya för mycket!

Bastu ikväll! Svetten ska lacka! Läckert!

Inga kommentarer: