tisdag 9 november 2010

OOOOOH!!! OOOOOH!!!! AAAAAH!!!!!! ÅÅÅÅÅÅH!!!!!!! - Trevlig tisdagsblogg








Tisdan är som bekant tristaste dan. Och den började ganska trist. Grått och trist jävelnovemberväder med snöblandat blask. Satt med ett par ärenden till Skatteverket. Gick ut till busskuren och höll på att frysa ihjäl i kylan. Men måste ju lämna ansökan om betalningsplan för min skatteskuld. Även idag var bussen en kvart för sen.

Så ringer mobilen. Medlurad på fika idag igen! Aldrig får man ha riktigt tråkigt!

Conditori Fantasi med Steve, Marie och Björn igen. Sämre kan det bli. Gillade verkligen Maries 80-talsarmbandsklocka. Blev bjuden av Steve på en tacopaj. Kan inte annat än att bjuda tillbaks med en blogg!

Efteråt åkte vi till Eko-hallen och kollade på julgrejerna. Julhetsen börjar tidigt och jag köpte faktiskt en julklapp till mig själv idag: en hårbottenmassagespindel! OOOOOH!!! OOOOOH!!!! AAAAAH!!!!!! ÅÅÅÅÅÅH!!!!!!! Mycket njutning och rysningar för en tia!

När Marie åkte hem satt vi en stund i Steves vindslägenhet Helvete och kollade på en dokumentär om Hoola Bandoola Band. Men vi hann inte se hela eftersom vi skulle vara solidariska på riktigt. Det hölls en traditionell manifestation till minne av Kristallnatten med fackeltåg och tal. Förra året samlades ett par åskådare i regnet. Nu var det åtminstone tresiffrigt. Mest ungdomar såklart men även en hel del gamla politiska rävar. Mycket bra tal hölls av Vänsterpartiet, RKU, Ung Vänster och SSU. Med fokus på kapitalismen och högerpolitiken som grogrund för rasism, splittring och syndabocksskapande. Det kändes bra att verkligen gå med i ett tåg och inte bara en massa passiva Facebook-grupper. Mysigt med fackeltåg när det blivit mörkt och kallt! Bokstavligt som politiskt!

Nu är jag hemma igen. Lyssnar in mig på Monster Magnets tidiga skivor inför lördag. Och myser med massagespindeln. Ska öppna min sista burk ravioli jag hade med mig hem från Rockweekend i somras. Får hitta nåt annat att hålla upp köksdörren med när jag vädrar tvärdrag. I jävelnovemberkylan!

Fackeltåg mot rasism

2 kommentarer:

Stefan Kress sa...

Tacktack för en trevlig superdag :-) Fackeltåget va härligt och mysigt verkligen :-)

Caligula sa...

Ett verkligt Kressendo! =)